Annons
Annons

Tonår

Chris

13åring har sex med 23-26 åringar som har barn!

Hej!
Visserligen är jag inte förälder till detta barnet men det är min väns dotter och jag är orolig för henne.
Dottern klär sig obehagligt och det är alltid kortkort samt att hon visar det mesta av brösten.
Hon säger själv att hon har fått det ifrån sin mamma och det skulle inte förvåna mig då hon försökte sätta dit en kille för sexuellt ofredande när hon skulle ''lura'' honom genom att ge honom inviter och sen säga nej.

Till saken!
Den här dottern har berättat för mig att hon har en 23 åring till pojkvän och att dom har vilt sex varannan kväll då hennes mamma jobbar nattskift varannan dag.
Hennes mamma tycker att det är ok att hon är tillsammans med en 23 åring, men det hon inte vet är att dottern har sex med sin kille i mammans säng.

Ska man anmäla det någonstans?
Jag behöver råd!
Det är jobbigt att få höra av en 13åring hur vilt sex hon har, att hon dricker och röker.

Tack på förhand!
2 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. S

Sv: 13åring har sex med 23-26 åringar som har barn!

Mitt spontana, men uppriktiga svar är JA!! Du ska definitivt anmäla detta! Att en 13-årng berättar något sådant för en vuxen är ett allvarligt rop på hjälp, som definitivt inte bör få vara ohört. Det skulle kunna vara så att 13-åringen överdriver eller rentav ljuger för dig, men om det skulle vara så, så är det ett barns signaler om att något inte står rätt till. Ännu värre; hon kanske faktiskt talar sanning och om så är fallet, så är hon i stort behov av en vuxen som bryr sig, som ser henne och som framför allt gör något konkret för att hjälpa henne.
    Kanske hennes mamma inte är att räkna med i frågan. Det är ju svårt för en utomstående att avgöra, men att döma av det du skriver om mamman, så verkar hon ju inte vara någon mönsterförälder precis. Även det kan ju ha sina orsaker; kanske har mamman det svårt också? Oavsett så signalerar det här barnet att saker o ting inte står rätt till och jag tycker absolut att du bör gå vidare med detta.
    Jag kan nog tycka att du borde ta kontakt med de sociala myndigheterna i flickans hemkommun och berätta om din oro, om vad hon berättat för dig samt dina egna iakttagelser. Om du vet vad pojkvännen heter ska du informera om detta också. Han gör sig faktiskt skyldig till ett grovt brott som har sex med en minderårig. Även om hon säger att hon är med på det, så handlar det om sexuellt utnyttjande av ett barn.
    Sedan tror jag också att det vore skönt för den här flickan om hon kände att hon fick stöd från någon vuxen person som bryr sig om henne (vilket du ju verkar göra). Kanske kan du säga att hon gärna får prata med dig om hon vill, att du förstår att hon inte mår så bra och att du bryr dig om henne.
    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för den här tjejen och jag tycker det är jättebra av dig att du inte bara slår ifrån dig det här, utan faktiskt bryr dig om henne. Lycka till!
    Skrivet: 13 januari 2012
    0 röst(er)
  2. Sanna

Självklart kan du anmäla detta, det skulle jag göra om jag visste detta. Hon är ju ett barn, inte ens byxmyndig och det borde ju 25åringarna veta! Att det är olagligt!!!!
    Skrivet: 15 januari 2012
    0 röst(er)
  3. Malin

23-åringen gör sig skyldig till brott. Att som vuxen i Sverige ha samlag med en minderårig räknas i lagens mening som våldtäkt, även om barnen själv vill. Polisanmäl eller vänd dig till socialtjänsten i din kommun. Du kan vara anonym.
    Skrivet: 5 februari 2012
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Om du ammar - ger du också ersättning?

Rösta
Annons
Annons