Annons

Relationer

Vilsen i pannkakan

Min fru är otrogen!

Vi har 3 barn, 1, 3, och 5 och varit tillsammans i 9 år och har haft det kämpigt i olika perioder som dom flesta andra. Det är inte alltid en dans på rosor men vi försöker finna en balans. Hon jobbar fulltid och jag är f-ledig mao sköter hemmet och tar hand om barnen så hon kan fokusera på jobbet.
Men det började i höstas när hon hälsade på en fd skolkamrat. Efter besöket blev hon som besatt av mailen. Så fort hon kom hem så var det mailen som fick prioritet. När jag tog upp det skyllde hon på svartsjuka och att dom "endast" är kompisar. Efter en period verkade kommunikationen ha lugnat ner sig men innan jul såg jag att hon hade skickat nakenbilder på sig själv via sin mobil till samma kille samt att dom hade strulat.
Men det värsta var häromdagen när jag lånade datorn och såg ett mail för inboxen var öppen att hon skrev till sin kompis att hon har haft sex med sin chef! Kan det vara verklighet eller något för göra honom svartsjuk vilket jag inte kan förstå. Han vill också träffa henne för ha sex vilket verkar ömsesidigt men nu har jag tappat all handlingskraft och vet inte hur man går vidare. Känner mig så bedragen och som en idiot som är vilsen i pannkakan. Tacksam för förslag hur man konfronterar hustrun eller går vidare för min fd balanserade tillvaro har precis rasat.
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Kuttan

Oj!

Detta låter jätte jobbigt för dig!
    Jag kan inte trösta dig på något sätt men jag har ett förslag.
    Konfrontera, men håll dig lugn, brusa inte upp. Säg som du känner.. Tex jag har fått känslan av att något inte är bra. Har du träffat någon annan? Osv, osv!
    Om hon nu erkänner, så fråga henne, hur hon tänkte när det inträffade, vad hon vill göra nu, och allt vad du funderar på..

Du är inte dum, eller tappad. Du är människa. Människor litar på andra människor, men tyvärr så tänker, tycker eller känner inte alla likadant inför valen och möjligheterna som finns där ute.
    Endel låter känslan ta över, (vilket ibland är rätt) andra tänker på vad dom har att förlora och på konsekvenserna av sitt handlande.
    Vill du veta sanningen så måste du konfrontera henne.
    Lycka till! :(
    Hoppas jag kom med något du har nytta av..
    Skrivet: jan 19 2009
    0 röst(er)
  2. Bedragen

Känner igen mig i situationen

Hej Vilsen i pannkakan!
    Jag ryste när jag läste ditt inlägg. Har varit där du nu är, fast tvärtom. Jag sitter hemma med barnen medan min man tog sig friheten att komma och gå hur det passade honom. Jag fick tag i bevis i datorn, precis som du, och bestämde mig efter en hel natts funderande, att konfrontera honom. Och då frågade jag inte om han eventuellt o.s.v. utan jag sade rakt på sak att jag sett bilder i datorn som jag ville ha en förklaring på. Vi pratade mycket hit och dit om det, vad det betydde för honom och vilken örfil det var för mig. Vi diskuterade vårt liv som varit (12 år tillsammans)och vår och (barnens) framtid och kom fram till att vi ville försöka en gång till. Anledningen till det är att jag faktiskt älskar honom trots att han gjort mig så illa . Otrohet gör ju som mest ont om man famtiskt älskar den som sårar så. Och jag vet att han älskar mig, att den andra aldrig kan hota min position i vårt förhållande. Det är inte lätt att förlåta. Man måste svälja sin stolthet, avstå från alla tankar på hämnd och göra skillnad på själva handlingen och den den som utför den. Ibland undrar jag om jag gjorde rätt som förlät honom, om jag bara var rädd för konsekvenserna av en skilsmässa. Men innerst inne tror jag att jag gjorde rätt som förlät honom. Varje människa kan göra misstag, större eller mindre, och borde få EN chans att visa vad de går för.
    Tala om för din fru att du älskar henne och att det är just därför det tar så ont att hon gjort detta. Sen är det upp till henne att verkligen be dig om förlåtelse. Det ordnade sig för oss och vi kan leva vidare tillsmmans, trots allt, och vara lyckliga med varandra. Jag ska be en stilla bön om att det ordnar sig för er också. Lycka till!
    Skrivet: jan 19 2009
    0 röst(er)
  3. Vilsen i pannkakan

Nästa steg...

Jag har funderat på olika alternativ samt om jag igentligen vill fortsätta förhållandet efter sveket. Men det som jag nog är mest rädd för är konsekvenserna av en skilsmässa och hur det drabbar barnen. Konstigt! Men jag tror Ni har rätt, måste få ordning på tankarna, få en struktur på vad jag vill få fram under samtalet samt få en möjlighet att konfrontera henne när vi är själva så inte barnen är närvarande. Jag tror hon älskar mig, att dom andra aldrig kan hota min position i vårt förhållande men å andra sidan vill hon ha deras "uppmärksamhet" vilket jag inte förstår ännu. Om man nu fortsätter tillsammans, kan man lita på att hon inte har sex med chefen igen? Hände det för 2 veckor sedan kan det hända på skidkonferansen i mars istället!
    Skrivet: jan 20 2009
    0 röst(er)
  4. S mamma

Sjukdomar?

Hej, tänkte bara påminna om att din fru med ett så aktivt sexliv vid sidan om kanske är smittad av diverse könssjukdomar (jag menar rent teoretiskt har hon sex med sina parters andra partners - jag antar att de inte är av den trogna typen). Så om ni bestämmer er för att fortsätta ihop - ha inte sex med henne förrän hon gjort nödvändiga prover... Era barn behöver friska föräldrar - oavsett hur familjen ser ut i framtiden.
    Skrivet: jan 20 2009
    0 röst(er)
  5. doris43

Ojoj oj!

Vad förlåtnde och förstående alla är för att det en kvinna som knullar runt! När en man gjort något är det andra tongångar!!! FY FAN!
    Skrivet: jan 23 2009
    0 röst(er)
  6. Elin

Hördu doris 43

Jag tycker du gör bäst i att sova om natten (se tid för inlägget!) och inte skriva inlägg som helt saknar saklighet och dessutom innehåller svordomar. Ingen människa mår bra av att sitta uppe på natten och reta upp sig på vad andra tycker. Med hopp om god sömn!
    Skrivet: feb 05 2009
    0 röst(er)
  7. doris43

Hördu Elin

Hört talas om nattarbete med tillhörande raster? Eller är det utanför din fattningsförmåga?

Inlägget var fullständigt relevant. Läs fler trådar så ser du det. Otrogna män är stora svin svin som tänker med k*ken men otrogna kvinnor får all tänkbar förståelse och MANNEN nåste anstänga sig mer som om det vore hans fel.

Sen använder jag vilka kraftuttryck jag vill, så jag säger det igen FY FAN!
    Skrivet: feb 06 2009
    0 röst(er)
  8. kalle

haha

bra sagt :)
    Skrivet: okt 24 2009
    1 röst(er)
  9. hur gör man

hur gör man för att gå vidare

min fru har varit otrogen .jag hade mina misstankar till jag hittade bevis, hon förnekar men det jag läste i hennes email säger att hon har varit med honnom mer än bara arbetskompisar .vi har varit gifta 23 år och jag tror att det är som alla andra som är gifta det gå upp och ner .men de verka att nu är det slut.
    Skrivet: okt 30 2009
    0 röst(er)
  10. juan

Det Suger

jag upplever samma situation och har ingen att tala med , vi har varit tilsamans 19 år och har tre barn 14,16 och 3 det käns som det beslutet om vi förseter är min , mina tonårigar är stora någ för att fata men den lille oroame mest
    det värsta är att det är nån nära famjlien
    Skrivet: nov 02 2009
    0 röst(er)
  11. Lillan

Förlåta inte alltid rätt...

Jag förstår alla inlägg...MEN män är alltid målade som grisar då detta gäller att en man vartotrogen!!!*SUGGA säger jag bara.....
    Förlåta,ja visst...men fortsättningen då??!!
    Jag håller med dig Doris:)
    Fyyyyy...faaaaan!!!
    Ett är säkert, i ett förhållande där man respekterar och älskar varandra är snedsteg..(som d så tjusigt kallas) inte nåt som ingår.
    Tot respektlöst...snacka om tonårstjorv, hört om både ha kakan kvar å samtidigt äta den.
    Tror att det är ytterst sällan det kommer att funka....har själv provat,ensamstående idag med en tjeje på 5 och en kille på 4....
    Skrivet: nov 04 2009
    0 röst(er)
  12. Elin

En andra chans

Hej!

Det verkar inte som om någon tror på att man kan ge en människa en andra chans. I ett äktenskap hnadlar det ju inte bara om att var och en ska se till sin fördel. (Ojdå, nu sårade han mig!) utan man kan se lite längre fram, tänka på barnen och fundera över om det var såhär (läs skillsmässa) det skulle sluta eller om man är villig att ta tag i sitt och varandras liv och faktiskt fortsätta leva livet tillsammans. Och då menar jag inte att man bara ska tåla vad den andra pysslar med, utan alla kort ska fram på bordet och i det skedet kommer förlåtelsen in. Jag tror inte det spelar någon roll om det är mannen eller kvinnan som bedragit. Jag hörde härom dagen några kloka ord i radion av en familjeterapeut: man kan tillsammans gå tillbaka till den tidpunkt otroheten inträffade och tiden kort före det och fundera över vad det var som hände. Varför slutade man se varandra? För om man ser och uppskattar varandra i vardagen lockas man knappast till otrohet.
    Ska bara avsluta med att säga att jag har läst alla suckar och förbannelser över det faktum att man kan förlåta och gå vidare, men det funkar, iallafall för oss. Det har gått ett drygt år sedan allt uppdagades och vi bestämde oss för att trots allt fortsätta tillsammans. Och jag har inte tvivlat på mitt beslut. Men var och en måste lyssna till sig själv och inte lämna sin partner för att man tror att det är så man förväntas agera i den situationen. Nu har jag säkert retat upp en och annan, det ber jag om ursäkt för, men jag är nöjd om debatten kan fortsätta sakligt. Skriv inga inlägg den som inte har nåt vettigt att tillföra diskussionen!
    Skrivet: nov 06 2009
    0 röst(er)
  13. Linusen

Jag ÄR snart otrogen!

Min man flyttade in i eget sovrum när vårt barn föddes för 3 år sedan. Sedan har han aldrig flyttat tillbaka, utan tycker det är fina fisken att varje natt få sova ut och vakna pigg och fräsch.
    Han har även helt tappat sexdriften under denna period och vi har sammanlagt haft sex MAX 10 gånger sedan vi blev föräldrar, och då har jag (pinsamt nog) fått "tjata" mig till det.
    Nu är måttet fan i mig rågat. Jag kommer vara otrogen inom kort, och detta får min man acceptera eller så flyttar han tillbaka till sovrummet och bär sig normalt åt. Kan inte påstå att jag är en krävande sexgalning, direkt, men ett rimligt samliv kan man kanske hoppas på?
    Skrivet: nov 30 2009
    15 röst(er)
  14. Anders

Du är ingen Man

Stackare Stackare DÄR du har blivet lurad av Demokratins sjuka sidor.

Jag sitter här och skrattar så att grannen hör.

Du är gift med en H***.

Skrivet: dec 01 2009
    83 röst(er)
  15. Vilsen i pannkakan

12 månader senare

Allt är inte alltid så lätt och man behöver ge varandra en 2:a chans speciellt när man har barn tycker jag. Jag tog upp ämnet med min fru och hon avslutade relationen och vi vandrade vidare. Jag började att arbeta igen men fick en känsla att min fru åter var otrogen. Det visade sig att hon haft sex med högsta hönset på företaget under hösten - visst är livet underbart! Ursäkten var att hon behövde känna sig som en kvinna efter fött 3 barn även om hon bara vill ha mig. Hon hade ingen tanke på att lämna mig. Resultatet är att vi firar Jul tillsammans och sen flyttar hon även om hon ångrar vad som har hänt. Hon är fruktansvärt ledsen och säger att det aldrig kommer inträffa igen. Tänkte ge henne en 3:e el 4:e chans men tyvärr är det svårt. Ser nu fram emot en ny episod och ett nytt år.
    Skrivet: dec 02 2009
    2 röst(er)
  16. Nisse

Konsekvenser!

Jag blir mörkrädd när jag läser denna tråd. Hoppas alla otrogna läser detta och tar sig tid att fundera på vad de sysslar med.

Att leva under lögner under års tid är fruktansvärt och bortkastad tid.

Har folk inte någon ryggrad längre? Bättre berätta hur det är och ta smällen än som en mes gömma sig bakom lögner. Den som ljuger för den andre stjäl också tid av den andre förutom att sveket gör ont. Hur man kan rättfärdiga att man stjäl en annan människas tid förstår jag inte. Hade DU fått veta hur det låg till från början hade DU kunnat gått vidare och använt detta ÅR till något bättre än att fundera över hennes snedsteg och förmåga att göra det igen.

Nej, Ta ansvar och berätta ni som är otrogna. Detta är erat ansvar fullt ut. Sen får ni stå ert kast och få flytta ut eller vad som nu sker. Den risken borde man förstå att man tar när man fattar beslutet att hoppa över skanklarna.
    Eller har man så kraftig personlighetsstörning och brist på känslor att man inte förmår eller förstår???
    Förklara gärna!

Skrivet: dec 29 2009
    0 röst(er)
  17. tonåring vilse

Pappa otrogen

Vad gör man om man fått reda på att pappa är otrogen, om man själv är tonåring och äldsta barnet i familjen (fyra barn totalt) och där yngsta är 6 år gammal? Säger man till mamma? Hur gör man? Ska man få pappa att skämmas o sluta? Mamma är en sån som inte förlåter otrohet.
    Skrivet: jan 06 2010
    0 röst(er)
  18. M.W

Tips

Det finns företag som hjälper till att få fram allt tex bild.. som följer henne och ser till att de får vad du vill ha.. jag vet ett sådant företag dyrt kanske men värt. kontakta på E-post för mer info... m.w.comp@live.se mvh en som vet!!
    Skrivet: jan 19 2010
    0 röst(er)
  19. Danne

Släng ut

Hej

Det finns bara en sak att göra, konfrontera och släng ut henne.
    Du är värd bättre än det hon gör mot dig.

Skrivet: jan 28 2010
    0 röst(er)
  20. vilsen i pannkakan

Hämd eller inte!

Hur ser man på "hämd" inom otrohet? Skall man konfrontera personerna som har varit inblandade eller inte? Har funderingar på att prata med min fd frus chefer eller igentligen deras fruar. Mao min tanke är att konfrontera deras fruar när männen jobbar så även dom får ett helvete. Fast det var ju ändå min fru som fick dom att vara otrogna.
    Skrivet: feb 12 2010
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Hur mycket pengar lägger du/ni på barnkläder varje månad?

Rösta
Mindre än 100 kr/barn.
 18%
100-500 kr/barn.
 62%
500-1000 kr/barn.
 15%
1 000 kr eller mer per barn.
 6%
Tack för din röst!
Annons
Annons