Annons

Gravid

Johanna

Pergotime

Hej!
Jag undrar om det är någon som har testat/har erfarenhet av Pergotime.
Hur det funkkar och hur det gått för er som testat det.
MVH Johanna
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Therese

Funkade

Hej Johanna!
    Vi provade Pergotime efter att aktivt försökt få barn i två års tid. Blev otroligt trött av tabletterna och dessutom VÄLDIGT sugen på sex. Innan hade man inte hittat något fel på oss. Vi blev gravida den första månaden jag åt tabletterna och jag är nu i vecka 32. För oss fungerade det alltså. Lycka till!
    Skrivet: mar 14 2006
    0 röst(er)
  2. Jojo

Bra efter ett tag!

Hej
    Tredje kuren fungerade det för oss, men först efter att jag dubblat dosen.

Nu med en 20-veckors knodd i magen.

Lycka till:-)

Jojo
    Skrivet: mar 15 2006
    0 röst(er)
  3. Camilla Svensson

Hur får jag tag på pergotime?

Har nu försökt att bli gravid i snart två år efter vårt första barn men det händer inget, läste inlägget om pergotime och undrar var ni fått tag på detta?
    mvh Camilla
    Skrivet: mar 18 2006
    0 röst(er)
  4. Therese

pergotime

Hej Camilla!
    Pergotime är ett ägglossningsstimulerande medel som man får utskrivet av läkare. Vet inte om man kan få det av vilken läkare som helst men vi gick på fertilitetsutredning innan.
    Skrivet: mar 20 2006
    0 röst(er)
  5. Johanna

Svar fr Johanna

Hej alla ni som svarat.
    Det var intressant att läsa vad ni skrivit om era erfarenheter av att använda Pergotime.
    Jag håller precis på och testar det nu, så får vi se vad det blir för resultat.
    Vi har en dotter på drygt 3 år och vi har alltså försökt att få ett syskon till henne i snart 2 år, precis som några av er andra skriver, men utan resultat. Bara ett missfall under denna tid.
    Jag hoppas verkligen att det kan ta sig under våren, annars satsar vi på IVF (provrör) till hösten. MVH Johanna
    Skrivet: mar 21 2006
    0 röst(er)
  6. Johanna

Funkade, men missf

Hej!
    Jag provade Pergotime och det funkade, på så sätt att jag blev gravid, positvit test och alla symtom som brukar vara, illamående och ömma bröst, MEN... efter en vecka blev det m-fall. (för 3:e ggn för oss). Mår jättedåligt och har nästan ångest varför det aldrig "tar sig" för oss. Har nu provat aktivt i 2 år att få ett andra barn.
    MVH Johanna (som började att skriva detta inlägg om Perg.)
    Skrivet: apr 21 2006
    0 röst(er)
  7. vicki

sent svar...

Hej! Har också blivit gravid med pergotime.. Åt i i tre månader(enkeldos) utan att bli gravid. I mars/april ökade vi till trippeldos. Blev gravid och var det fram till vecka 7-8. Har blödningar just nu. Fick tabletter som satte igång utstötningen. De kollade med vul och kunde se att allt annat utom fostret utvecklats..Har kvar två förpackningar Pergotime som jag tänker börja med idag. De på mödravården sa att man räknar missfallsblödningen som mens..På gyn tyckte dom att man skulle vänta en månad för att kroppen skulle återhämta sig.. psykiskt och fysiskt.. men det enda som kan lindra är ju en liten bebbe i magen igen.. Jag tänker iallafall testa.. Hur har du gjort? satte du igån med ny kur med en gång?
    /
    Skrivet: maj 28 2006
    0 röst(er)
  8. Johanna

Svar till Vicki

Jag hade ett uppehåll 1 månad med "vanlig mens". Men det berodde nog på att jag ej hade ett nytt recept på Perg.
    Nu har jag nyligen ätit en kur igen och väntar och ser vad som händer de närmaste dagarna.
    Hoppas att det går bra för dig framöver!!!! Har du något barn innan?
    MVH johanna
    Skrivet: maj 30 2006
    0 röst(er)
  9. Vicki

till johanna

Hej .
    Hoppas att det gått bra för dig! Du kanske redan är gravid:-)
    Nej jag har inga barn sedan tidigare. Har ätit dubbel pergotime(under tiden jag blött från missfallet, blödningen har nästan helt slutat o e på dag 14.. Så det e bara o köra igång .. blir det så blir det.. Hoppas på det bästa!!Även för dig!!!
    Skrivet: jun 06 2006
    0 röst(er)
  10. Lilla Jag

Pergotime

Hej!
    Har försökt bli gravid i 1 och 1/5 års tid. Testade pergotime, tog min sista tablett den 19 juni. Har hört att om det inte ger resultat så kommer mensen inom en månad efter detta. Igår kväll kom den, tror jag. Det var inte som vanligt... utan lite som en klump. Tror dock inte att det var ett missfall, eller?
    Nu är det väl bara att vänta ytterligare tills efter sommaren. Känns jobbigt.
    Ingen rolig start på semestern :(
    Skrivet: jul 14 2006
    0 röst(er)
  11. Marone

Till Lilla Jag

Efter att ha ätit en kur med Pergo så brukar väl mensen att komma ca 14 dagar efter.... inte en månad???
    Kolla med ett grav.test så att du inte är gravid och att det ev har kommit klumpar/blod för då KAN det vara ett missfall.
    Men har du inte ont så är det nog ingen fara. Men vore jag som du, så skulle jag ta ett test för att säkert vete. Sedan får du kontakta KK eller Fert efter semestern!
    Marone
    Skrivet: jul 14 2006
    0 röst(er)
  12. Hedvig

Mer Pergotime

Jag och min man använde Pergotime en gång och det lyckades (BF3/10). Jag märkte inga direkta biverkningar från tabletterna, men jag fick en liten dos.

Vi fick behandlingen efter en fertilitetsutredning och börjar fundera på hur vi ska göra för att få ett barn till. Vet någon om man måste göra om utredningen, eller går det att få samma behandling igen?
    Skrivet: jul 24 2006
    0 röst(er)
  13. Sia

Trodde inte det skulle fungera

Jag har tagit pergotime i nästan ett år. Åt bara en halv tablett. Hade inga biverkningar alls. Trodde inte att det fungerade men nu är jag gravid i sjunde veckan!
    Skrivet: aug 10 2006
    0 röst(er)
  14. sofia

Hej!

hoppas att ni som äter pergotime har fått reda på att flerbarnsfödslar ökar när ni tar det. inte alla som får reda på det. känner en som fick trillingar av det.
    Skrivet: aug 10 2006
    0 röst(er)
  15. Madde

hej alla

Jag ska börja med pergo den 18 okt och är rädd för alla dessa biverkningar, ska jobba den helgen som jag tar dom oxå, är de nån som fått sjukskriva sig av att ni haft så ont eller annat?
    Skrivet: okt 07 2006
    0 röst(er)
  16. Stina

Inga alls...

Hej Madde! Var inte orolig! Jag hade inga som helst biverkningar av Pergotime! Känner inte alls igen mig på de andras beskrivningar. Koppla av och lycka till! Hälsningar från en numera 2-barns-mor.
    Skrivet: okt 08 2006
    0 röst(er)
  17. madde

HEJ

Imorgon ska jag in på VUL för att se hur jag reagerat på pergo, gjorde ett ÄL test idag men va NEG. så jag tro inte det blir nåt av det.. Känner mig så ledsen.. men men får se imorgon hur de ligger till...
    Skrivet: okt 23 2006
    0 röst(er)
  18. Lilla jag

Tredje gången

Hej!
    Nu är jag inne på min tredje kur med pergotime utan resultat. Har fått ägglossning alla ggr så det e väl nått.
    Hade ägglossning i fredags. Hur länge ska man behöva vänta nu. Har väldiga magsmärtor idag. Va kan det bero på? Nervositet eller något annat?
    Skrivet: nov 06 2006
    0 röst(er)
  19. Madde

Ägglossning

JAg fic ägglosssning på dag 10 efter ja slutat med pergo. Enkelkur, och jag hade reagerat bra sa doktorn, nu är problemet bara att killen ha få bra simmare, men hopaps en bra har tagit sig upp iaf. ska testa efter helgen nu om inte mensen kommer. Hoppas ärr en inneboende. Hur många av er här har lyckats på försök 1 med enkeldos pergo? Eller känner nån som har lyckats??
    Skrivet: nov 07 2006
    2 röst(er)
  20. Lilla jag

Negativt

Hej!
    Så fick man sin mens i lördags efter tredje försöket med Pergotime...Förstår inte varför det inte fuknar, har fått ägglossning alla tre gångerna.
    Nu ska vi gå vidare och göra en utreding hos en privat klinik, detta kostar 5500:-. Tycker dock det är värt det då man slipper väntetiden som ligger på 8 månader. Efter detta får man väl se...
    Skrivet: nov 20 2006
    1 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Hur mycket pengar lägger du/ni på barnkläder varje månad?

Rösta
Mindre än 100 kr/barn.
 18%
100-500 kr/barn.
 62%
500-1000 kr/barn.
 15%
1 000 kr eller mer per barn.
 6%
Tack för din röst!
Annons
Annons