Annons

Gravid

angel30

Negativt gravtest...

Hej
Har testat 3 gånger, trots att jag själv är säker på att jag är gravid. Har regelbunden mens, spänner i mina bröst och mår lite illa.....trött.... ja allt stämmer. Har 2 barn innan, så.....
Är nu jättenyfiken och vill veta... skulle haft mens i söndags.. är 4 dagar sen.....någon mer som haft så?????
4 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Lena

Vänta lite...

Ge det några dagar till. Det som ger utslag är mängden hormon i urinet, och om det ändå är tillräckligt högt ger det inte utslag. När jag väntade vår tvååring testade jag negativt först, trots att tiden var rätt. Några dagar senare var det positivt!
    Skrivet: maj 11 2007
    1 röst(er)
  2. Lena

Fel ord

Oops... jag menade naturligtvis att om det INTE är tillräckligt högt ger det inte utslag... ;-)
    Skrivet: maj 11 2007
    0 röst(er)
  3. mamma 2

samma här

Bara kul att höra att nån mer går och undrar samma sak. Har två barn och väntar på trean. Är nu 30 dagar efter mens och visar fortfarande neg. Konstigt, men det gäller väl att vara lite lugn och vänta några dagar till...
    Skrivet: jul 29 2007
    1 röst(er)
  4. AnnaH

En till...

Jag har också haft regelbunden mens, men har tydligen lite sena ägglossningar. Plussade sex dagar efter utebliven mens och ultraljud visar att jag också är fem dagar mindre långt gången än om man räknar utifrån senaste mensen.
    Skrivet: dec 02 2007
    1 röst(er)
  5. hoppas det är nåt :D

samma här...

testade i förigpr o det vissade neg. men känner mig gravid. hade en liten men sförra månaden. som du lite mer trött, mår illa av vissa saker....ökad sexlust..:) Nu väntar jag bara på om mensne kommer denna månad...
    Skrivet: dec 02 2007
    1 röst(er)
  6. maria

förvirrad

Jag har haft spända bröst och andra känningar ett bra tag nu, tog ett test för ett par veckor sedan som visade negativt,denna månaden fick jag ingen mens, det konstiga är att jag fortfarande äter p-piller. Jag har aldrig blivir med barn när jag ätit p-piller någongång.
    Skrivet: dec 04 2007
    1 röst(er)
  7. snart 3-barnsmamma???

HJÄLP

Nu bli jag helt nervös. Äter mini-piller, men har ju naturligtvis missat någon dag. Har ingen regelbunden mens överhuvudtaget. Börjar få bröstspänningar. När vet man att man kan testa tillförlitligt om jag räknar med att jag fick ägglossning den gången jag missade ett piller sist?
    Skrivet: dec 09 2007
    4 röst(er)
  8. baby

gravid?

jag har gått över mensen två veckor nu, men jag har ont i magen och är illamående. Gjorde ett grav test men tror att jag kanske gjorde det lite för tidigt. När ska man testa igen?
    Skrivet: jan 10 2008
    9 röst(er)
  9. 22 år

känner precis som du!

Min mens är precis just två veckor sen, och jag är trött, haft ömma bröst och mår illa på morgonen!men jag har inte tagit grav test enu..och när den hade varit 6 dagar sen fick jag jätte ont i magen som världens mensvärk men det kom ingen mens..
    Skrivet: feb 27 2008
    6 röst(er)
  10. Svanen

Minipiller + bröstspänningar = biverkning!

Fick det själv av Cerazette, kunde tom klämma fram några droppar mjölk. Gick till läkaren för jag kände mig helgravid...
    Vanliga biverkningar sa läkaren, gilla läget eller byt och se om det blir bättre sa han!
    Jag slutade helt! Önskar ett tredje barn!

Skrivet: feb 27 2008
    0 röst(er)
  11. Alexandra

Hjäälp mig

Jag fick senast mens den 17 oktober 2008 sen dess har jag inte fått
    någon mens men jag har gjort 4 gravtest och det har visat negativt,
    jag är 20 år och haft mens sen jag var 12 tycker den borde vara
    regelbunden nu? I torsdags fick jag en droppe blod i trosorna men inge
    mer efter det ? Och idag 17 februari mådde jag väldigt illa på morgonen
    och förmiddagen.. Vad kan vara felet? Snälla hjälp mig..
    Mvh Alexandra
    Skrivet: feb 17 2009
    1 röst(er)
  12. sara

gravid???

Hej.
    jag har också tesstat negativt nu 4 gånger på en vecka, har inte fått mensen på 5 dagar och jag har regekbunden mens. jag känner alla graviditets syntom efter som jag nyligen för 6 månader senn födde mitt första barn känner jag exakt som jag kännde när jag gravid med honom. har även varit på akuten för buksmärtor några dagar innan min mens skulle komma och då sa doktorn att man ser att ja skulle få mens´villken dag som hällst, men att hon även sog att jag hade gulkoppar lr nåt o de betyde att hon sog att migg ägg har blivit befuktat. nu har jag tesstat graviditets test 4 gånger och blivit negativ. vad kan de betyda iäntligen?
    Skrivet: mar 04 2009
    5 röst(er)
  13. camilla

negativa grav test

jag fick en son för ganska exakt 6 månader sedan och jag har haft mens 3 gånger sedan dess, första cykeln var på 39 dagar och den andra på 33.
    så jag skulle haft mens i helgen som va (nu torsdag)
    känner illamående på morgnarna och håller på att kräkas när jag dricker kaffe, gjorde därför tre gravtest denna vecka.. alla neg.
    kan menscykeln bli längre igen eller är jag gravid men att jag gjorde testerna för tidigt??
    förvirrad!!!
    ska kanske tillägga att jag har alltid haft regelbunden mens förut på ca 31-33 dagar!
    snälla hjälp!
    mvh Camilla
    Skrivet: dec 10 2009
    0 röst(er)
  14. gravid eller ej?

hmm

jag har testat mig fyra gånger. första gången var det positivt och restrerande gånger var det neg. sista mensen kom i början på nov. testade mig då i början på dec. med några dagars mellanrum mellan testerna. har fortfarande inte fått min mens så tycker det hela är lite konstigt :/ blir mest bara förvirrad.
    Skrivet: dec 21 2009
    2 röst(er)
  15. En som hoppas på plus

Hjälp !!

Hej Jag är också sen med min mens nu i ca 2 månader och vet inte längre vad jag ska ta mig till.Jag brukar allldrig gå över så många dagar, och slutade med p-piller för ett år sen. Har ringt bm men det hon säger är att jag ska vänta ytligare en månad. Känner mig gravid men vill inte hoppas för mycket. Har testat mig kanske 6 ggr nu och alla test vissar negativt. Nu undrar jag om det är några fler som är i samma sitvation.

Skrivet: jan 06 2010
    0 röst(er)
    Lina

Sv: Negativt gravtest...

Hej, nyfiken på hur det har gått, befinner mig i samma situation nu...
    Skrivet: okt 28 2011
    1 röst(er)
  16. chary

negativt test

är i precis samma situation har gått över ungefär 10 veckor nu har testat ung 6 gånger visar bara negativt känner mig hel gravid precis på samma sätt som när jag fick mina andra barn.har 3 barn sen tidigare visade inte positivt innan jag var i 4-5 mån.jätte jobbigt jag vill ju veta säkert
    Skrivet: jan 12 2010
    1 röst(er)
  17. Issa

Negativit....

Hej och hopp=)

Nu har min mens inte kommit.. har aldrig varit med om att den är sen.. men hoppas verkligen på ett positivt snart.. Jag kan abra inte förstå... varför negativt,, har alla gravid symptom , ont i ryggslutatet, ömmade bröst, illamående städigt, har super svårt att äta massa grejer, har haft mensvärk som jag vanligtvis inte alls har, könner mig lite "svullen" i hela kroppen, har fått ett beroende av rån som är fyllda med vanilj. jätte konstigt att det visar neagativit.. tror ni att jag ska testa igen eller ??
    Skrivet: jan 20 2010
    2 röst(er)
  18. nenni80

Negativt gravtest.....

Hej hej.
    Jag har gått 2 veckor över tiden, gjorde gravtest igår som visade neg. Har haft regelbunden mens sedan juni förra året, med kraftig mensvärk carje gång. Nu hade jag lite ont i magen häromkvällen, typisk mensvärk, men inget mer. Har ont i bröstvårtorna och området däromkring nu. Blir så osäker då jag ser att många kan gå och vara gravida och ändå få ett negativt gravtest. Med mitt första barnet var det positivt gravtest när jag gått 2 veckor över tiden, ca. Är det någon som vet om det blir säkrare att gå till barnmorskan och lämna urinprov, kan de se om man är gravid tidigare än med ett gravtest eller spelar det ingen roll??
    Skrivet: feb 04 2010
    5 röst(er)
  19. Fundersam

Ingen mens????

Har gått 2 veckor över, tog ett gravtest idag som visade neg. Har huvudvärk o känner mig yr ont i magen som när jag ska ha mens men det verkar ju inte komma. har 3 barn redan. Undrar ju som sagt vad det beror på.
    Kör med avbrutet då jag inte får äta pillar o kondom får jag svamp av.
    Skrivet: mar 01 2010
    11 röst(er)
  20. Elin

Negativa test =S

Hej
    Jag har testat mig 4ggr och min mens har vuteblivit i snart 5 månader, jag har många av symptomen att vara gravid men testen visar negativt.
    Jag är 18 år och fick min mens när jag var 12,5 så tycker den borde vara regelbunden nu vilket den har varit de senaste 3 åren... Så har nu börjat undra vad felet kan vara, är jag gravid eller är det något annat, snälla hjälp mig!
    Äter inga p-piller....
    Skrivet: mar 02 2010
    13 röst(er)
    helena

Sv: Negativt gravtest...

Hej! Undrar bara hur det gick sen, är nämligen i precis samma situation och är så himla nervös över det här!
    Skrivet: okt 18 2011
    16 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Hur mycket pengar lägger du/ni på barnkläder varje månad?

Rösta
Mindre än 100 kr/barn.
 18%
100-500 kr/barn.
 62%
500-1000 kr/barn.
 15%
1 000 kr eller mer per barn.
 6%
Tack för din röst!
Annons
Annons