Annons

Gravid

Baggi

Gravid efter cerazett

Halloj! Undrar lite hur fort man kan tänka sig att bli gravid efter att ha slutat med cerazette? slutade för en vecka sedan - är väldigt ivrig och förhoppningsufll att få en liten bebis. Någon som har erfarenhet av det?? Har läst på internet att självklart är det olika men tänkte ändå höra efter. Under Cerazett intag har jag ej haft mens dock när jag tagit oregelbundet har jag fått mens. Nu har jag ej fått mens trots att en vecka gått...

MVG Baggi
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. 4-barnsmor

Hej!

Jag blev gravid på en gång efter att jag hade slutat med cerazette. Jag hade visserligen blödningar en gång i månaden när jag åt dem också, vet inte om det spelar någon roll. Det borde det väl inte göra... Jag slutade vid en blödning och testade en månad efter, då var jag gravid :)
    Lycka till!
    Skrivet: mar 01 2009
    1 röst(er)
  2. Nybliven mamma

Hej

Jag slutade med Cerazette i mitten av Maj, och blev gravid i mitten av Juni. Så snabbt kan det gå. :)
    Skrivet: mar 01 2009
    0 röst(er)
  3. Linda

3 månader tog det för mig

Hej!

Jag blev gravid tre månader efter att jag slutat - fick alltså mens två ggr. Hade ingen mens när jag åt cerazette så kroppen verkade fungera "normalt " ganska snart efter att jag slutat. Lycka till!

Linda
    Skrivet: mar 02 2009
    0 röst(er)
  4. Stina

Ett halvår

Hej! Jag slutade med Cerazette under juli månad och blev gravid i februari/mars året efter. Det blev lite jobbigt på slutet innan vi blev gravida igen så vi tog hjälp av ägglossningstest.
    0 röst(er)
  5. Baggi

hej

va roligt att så många svarar! Men då känns det ganska ok verkar som man blir gravid snabbt i de flesta fallen =) Hoppas det är även för mig =)
    0 röst(er)
  6. Memelie

slutat käka piller

Jag tog mitt sista cerazettepiller i förrgår, så nu går jag och håller tummarna. Med tanke på vad ni har svarat innan så verkar det ju inte behöva ta så lång tid :)
    Skrivet: maj 04 2009
    0 röst(er)
  7. Bruden

två veckor :)

För mig tog det inte ens två veckor, jag hann aldrig få mens. Barnmorskan trodde att jag kan ha fått spontan ägglossning av att sluta med Cerazette. Lycka till!
    Skrivet: maj 12 2009
    0 röst(er)
  8. madde

cerazette

Hej har läst era inlägg här nu.jag vill också ha barn snart igen har ätit cerazette och slutade med dom för 3veckor och tre dagar sedan har fått min vanliga mens strax efter åt,har haft ägglossning precis som vanligt och ont i ryggen som ja brukar ha innan ägglossningen.läste att de har gått fort för en del av er att bli gravid igen jag hoppas att de gör det för mig med:) vill ju så gärna ha en liten bebis igen har en dotter och vill ha ett litet syskon till henne:) är det ingen som vet mer eller lite mera exakt hur lång tid det kan ta innan man blir gravid igen? enligt min barnmorska så skulle man tydligen kunna bli de väldigt fort så fort man sluta med dom men inget har hänt här ännu:(
    Skrivet: jul 16 2009
    0 röst(er)
  9. Längtar efter bebis

Slutat med cerazette men fortfarande barnlös

Hej! jag har ätit cerazette i ca 7 år. Slutade med pillrerna i juli i år, alltså för 3 månader sen. Har fortfarande inte hänt nått.. Hade inte mens under tiden jag åt pillrerna, förutom någon blödning ibland om man hade glömt nått piller, men nu har den kommit och jag har det regelbundet. Vi har inte använt ägglossningstest, men kanske börjar vara dags för det? blir mer o mer jobbigt när det inte händer nått. fungerar de där med ägglossningstest? vi har länge gått o längtat efter en liten bebis och planerat och så, nu är det så tärande att det inte händer nått. Är glad för alla er som har blivit gravida :) och tycker det är bra att läsa om hur det går för andra, om vi är "onormala" som inte blivit med bebis ännu.
    Ha de bra.
    Mvh
    Längtar efter bebis
    Skrivet: okt 19 2009
    0 röst(er)
  10. Snart slut på ceracette :)

Hur har det gått?

Intressant tråd! Hur har det gått för er som slutat nyligen som ni skriver ovan, är ni gravida ännu? Nyfiken därför att jag planerar att sluta med mina om 9 veckor.

Skrivet: jan 06 2010
    1 röst(er)
  11. Karolin

Otålig!

Jag slutade med Cerazette den 28:e september, med andra ord snart 4 månader sedan.
    Jag hade då ätit Cerazette i många år, exakt hur många vet jag ej - men det borde väl vara ca. 6-7 år.

Ca. en månad efter att jag slutat med pillerna fick jag på grund av svåra smärtor söka akut på gyn. Det visade sig då att jag fått en cysta på äggstockarna...detta är tydligen inte vanligt men heller inte ovanligt efter att man slutat med Cerazette.
    Cystan försvann sedan, av sig själv, under ägglossning och menstruation.
    Med andra ord kom kroppen i sin ordning, med mens och annat, ganska snabbt efter att jag hade slutat med Cerazette.

Men som sagt var - det har nu snart gått 4 månader och ingenting positivt har visat sig..
    Ägglossningstest har vi köpt och förlitat oss på och under de perioder "legat i och kämpat extra" - men jag upprepar - ingenting blir som jag vill :(

Börjar bli orolig, och otroligt otålig... Visst har jag läst i många forum och trådar att det tar olika tid från person till person...och jag har förstått att somliga haft turen med sig och lyckats med en gång, andra efter 1-2 månader och somliga har berättat om ett halv års kämpande för att uppnå positivt och glädjande besked.
    Ett halv år - skit, det ekar i mitt huvud...ska jag behöva gå ytterligare, kanske till och med mer, två månader och bli besviken i slutet på varje månad då mensen kommer?

Som sagt - det börjar bli otåligt! :(
    Skrivet: jan 17 2010
    0 röst(er)
  12. Miss E

Ang cerazett....

Har nu suttit och läst igenom nästa inlägg om dessa piller,...sökte på googel ang sen mens,..jag slutade med dessa piller i oktober,har inte haft någon som helst mensturation under tiden då jag ätit dessa,...och som några av er skriver,..så har inte heller jag sett susningen av något nu heller,..inge ägglossning,inge mens.....

Ringde barnmorskemottagningen,dom gör inget förrens det gått 6 månader,..vafasiken,jag vill ju nu! Jag har en son som snart blir nio,så jag vet ju att jag kan bli med barn,men vart fan är mensen!!!??

Som sagt tre månader känns redan det som en lång tid.....

Lovar att skriva igen om det börjar händ grejer...Och lycka till ni alla!!!

Love M
    Skrivet: feb 03 2010
    0 röst(er)
  13. loutie

Gick mycket snabbare än väntat

Hej,

Jag letade mycket information om detta på nätet innan jag slutade äta Cerazette. Det verkar vara väldigt olika hur lång tid det kan ta för kroppen att ställa in sig normalt igen. Det jag hittade mycket om var att det kunde ta ca ett år och ställde därför in mig på att detta antagligen skulle bli fallet för mig med.

Jag slutade äta pillerna i slutet på September (efter ha ätit dem i ca 3 år och olika p-piller innan dess i ca 11 år) och fick därefter min första mens på 2 år efter 4 veckor. Sen tog det direkt! Jag märkte inte att jag var gravid förrän jag var i vecka 7 eftersom jag inte tyckte det var konstigt om min mens var lite oregelbunder efter att inte haft mens på några år. Det gick alltså mycket snabbare för mig än vad jag och min sambo räknat med, men vi blev jätte glada så klart! Nu är jag i vecka 17 och mår prima =). Vad jag vill säga är att man inte kan plannera och skynda på när man ska bli gravid och man nog inte behöver bli orolig förrän det har gått åtminstone ett år (sen finns det ju jätte mycket hjälp att få), men ett bra tips tycker jag är att man inte ska tänka på att man har sex just för att få barn, mer att man helt enkelt inte längre försöker att inte få barn =). Lycka till!
    Skrivet: feb 07 2010
    0 röst(er)
  14. Längtar efter bebis

inget ännu

Hej på er (igen) skrev för några månader sen. jag o min sambo har försökt få barn sen i juli då jag slutade med mina cerazette, fortfarande har det inte hänt nått. Men pratat med barnmorsker m.m. o dom säger som många ha skrivit här att de kan ta upp t ett år. Grattis t alla er som lyckats :) kram o trevlig helg
    Skrivet: feb 12 2010
    0 röst(er)
  15. madde

cerazette

Hej har läst lite av vad ni har skrivit o nu har det gått sju månader sedan jag sluta med mina cerazette men fortfarande ingen bebis:( har en liten dotter på 18månader som jag så gärna vill ha ett syskon till hoppas att ja snart blir gravid igen! det tog inte så lång tid för mig att få min vanliga mens kom strax efter att ja slutade med dom o allt har vart normalt regelbunden mens men ingen bebis:( läser också att många av er skriver att de kanta upp till ett år innan man kan bli gravid men många av er har också blivit gravida fort får bara gratulera er :) hoppas det blir min tur snart då :)
    Skrivet: feb 21 2010
    0 röst(er)
  16. Malin

Väntar...

Hej!
    Jag slutade med Cerazette den 17 december och sedan dess har vi försökt. Vi pratade mycket innan om att inte bli stressade eller besvikna men oj vad svårt det är. Jag blir jättebesviken för varje månad som det inte blir något.
    Jag fick en kraftig ÄL veckan efter jag slutade med ppiller, mensen kom efter 28 dagar och den har varit extremt regelbunden varje månad. Däremot har jag inte märkt av en enda ÄL mer än då i slutet av dec. Jag börjar faktiskt misstänka att jag inte haft någon ÄL sedan dess trots regelbundna blödningar. Jag har köpt ett ägglossningstest som jag ska använda denna månad så får vi se vad det visar. Det är väl helt enkelt så att man får ge det tid. Jag har alltid haft en dröm om att skaffa barn vid 30, nu verkar det som att det inte kommer att bli så. Vid 31 så kanske det förhoppningsvis blir min tur. =(
    Jag och min sambo blev gravida förra året men fick tyvärr avbryta graviditeten av personliga skäl. Vi hoppades på att det skulle gå lika lätt igen men tyvärr var verkligheten en annan.
    Bara tiden kan utvisa hur framtiden bli, lycka till alla ni andra!
    Skrivet: mar 19 2010
    1 röst(er)
  17. Frida

första graviditeten

Hej, jag har precis slutat med cerazette.
    Jag och min sambo planerar för barn :) Jag är super lycklig och hoppas verkligen att det ska gå som vi vill. Vi har inga barn. Däremot har jag gjort en abort när jag var yngre.
    Vilka förändringar i kroppen har ni som har slutat med cerazette märkt av?? Finnar har jag läst om, något mer?
    Jag har läst mycket på nätet nu och det verkar som att det tar runt 3 månader för många och några upp till ett år.
    Men även de som har blivit det direkt? Innan den riktiga mensen kommit?
    Jag är så nyfiken och vill veta allt om vad ni andra har upplevt :)
    Skrivet: apr 10 2010
    0 röst(er)
  18. Sluring

Slutat nydligen

Jag slutade med mina C den 13 juli, det tog 21 dagar innan jag fick min mens. Annars brukar det komma en blödning direkt om jag missat nått piller. Så jag blev orolig att det var nått fel. Men nu har jag fått mens och är inne på min femte dag. Märker dock att mensen inte alls är så "kraftig" dom den var då jag hade den en gång i tiden. Har ätit C i ca 3 år och hade inte mens under tiden jag åt dom. Så nu hoppas jag att det inte tar allt för lång tid innan det kommer en bebbe i magen :)
    Skrivet: aug 07 2010
    0 röst(er)
  19. Hoppas

Gravid?

Hej! Jag slutade för bara 1 1/2 vecka sedan. Mina bröst är svullna o ömma. Jag är trött som tusan. Vet inte om det beror på hormonomställningen efter pillerstopp eller om jag faktiskt redan är gravid.. i går kväll hade jag kramp en kort stund som kändes ungeför som när mensen sätter igång. Fortfarande ingen mens.. Vad tror ni?
    Skrivet: nov 23 2010
    1 röst(er)
  20. Jenny

Hej

Jag slutade med mina för ca 3 veckor sen ingen mens däremot är mina bröst så ömma att jag knappt kan röra dom. Jag fattar ingenting
    Skrivet: dec 14 2010
    0 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Hur mycket pengar lägger du/ni på barnkläder varje månad?

Rösta
Mindre än 100 kr/barn.
 18%
100-500 kr/barn.
 62%
500-1000 kr/barn.
 15%
1 000 kr eller mer per barn.
 6%
Tack för din röst!
Annons
Annons