Annons
Annons

Gravid

Sandra

Bebiskläder?

Hej!

Jag är gravid i v. 32 och har börjat köpa kläder till min lilla bebis. Jag undrar - vad köper ni, förutom baskläder? Något speciellt som jag kanske inte har tänkt på och som är "bra att ha"?

Jag har handlat mest på nätet, typ Tradera & på www.favoriterirepris.se då jag har hört att bebisen växer ut kläderna så fort. Bebiskläder slits ju inte, så varför lägga stora pengar på nya då det finns så mycket fint begagnat som inte ens syns att det är använt? Har ni några fler tips om bra sidor på nätet där man kan handla billiga barnkläder?
0 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Kitty

Sv: Bebiskläder?

Beror på vart du bor, Men rödakorstet har loppis och ofta virkar baby/barn tröjor/strumpor billigt, sedan finns det secondhandbutiker just för barn och blocket brukar ha det mesta. Ett bra tips är: Köp inte dyra baby filtar utan köp en fleese bit från tyg affär, klipp runt, behöver ej sys,fleese repar inte sig, tål vätta bra och är tvättbart. Sedan barnet har växt ur baby filten, klipp små fyrkantiga filtar som gosse fillt eller varför inte till dockan/nallen? Mina barn är snart 9år och 12år och har fortfarande fleesen som de fick av sin mormor, som nyfödd en filt på 2 meter lång och de har sovit, lekt på den, lärde sig rulla, då visserligen dubbellt vikt och har den ännu på sängen...Dottern ropar högt om inte "fleesen" är på sin plats när det skall sovas.. Lycka till!
    Skrivet: 4 februari 2012
    0 röst(er)
  2. A

Drömmen om ett barn

Tradera har faktiskt väldigt mycket fint. som är nytt och som inte är använd. Mycket billigare än i butiker :)
    Skrivet: 5 februari 2012
    0 röst(er)
Annons

Gravid - för dig som väntar barn

Gravid

Gravid? Här hittar du allt om utvecklingen i magen, vad du ska äta, hur du ska träna, din graviditet vecka för vecka, vad bebisen ska heta och hur du gör med föräldrapenningen och försäkringen.

Vill du träffa andra gravida? Gå in på vårt forum.

Här hittar du våra expertsvar på allt som rör graviditeten - "Fråga oss"

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons