Annons

Föräldraskap

maria

varför bara artiklar riktade till par?

blir så irriterad när jag läser många av artiklarna i vi föräldrar, inte för att de är dåliga eller för att de tar upp ointressanta ämnen, utan för att de i stort sett alltid riktar sig till PAR! förstår att en majoritet av föräldrar befinner síg just i en parrelation men i dagens samhälle så består även många hushåll av ensamstående mammor och pappor med barn och många artiklar blir rent ut sagt helt meningslösa att läsa för alla som inte befinner sig i ett par (är själv änka men ett barn). hade gärna läst många av dessa "parartiklar" och inte bara fått nöja mig med en "ensamståendeartikel" här och där, känns inte som att det skulle vara så svårt att anlägga även en ensamståendevinkel på de flesta av artiklarna..
2 röst(er)
Annons
Annons

Svar

1. Ingela

Sv: varför bara artiklar riktade till par?

Håller helt med, gick just in på sajten för att skriva ungefär detsamma. Läste artikeln om att ha tre barn som helt förutsätter att trebarnsfamiljer består av två föräldrar. Jag är ensam med tre barn och hade gärna läst om någon i min sits, så extremt unik kan jag knappast vara? Och jag håller helt med om att det inte behöver vara en särskild artikel då och då om "Ensamstående som har slagit sig ihop med grannfruar och lagar mat ihop", utan att ni kan anlägga en ensamförälder-vinkel på alla artiklar. Intervjua en ensam mamma med tre barn och fråga om hennes bästa tips i samma veva som ni pratar med paret! Intervjua en ensam mamma om semesterplaner (som inte handlar om "vi har inte råd att semestra utan går till parken med fikatermos"). Kort sagt - stöp inte alla ensamstående i en fattig och avvikande form, och utgå inte från att alla är par.
    Har ni svårt att hitta ensamma föräldrar kan ni få intervjua mig.
    Skrivet: jan 19 2012
    2 röst(er)
  2. Vi Föräldrar

Sv: varför bara artiklar riktade till par?

Hej Maria, tack för dina synpunkter. I Vi Föräldrar försöker vi hela tiden att skriva artiklar utifrån så många olika infallsvinklar som möjligt, och försöker alltid ta hänsyn till att familjer idag ser ut på väldigt många olika sätt. Just nu har vi även en pågående artikelserie som heter "Familj 2012", där vi berättar om olika familjekonstellationer, och där 3 artiklar av 6 handlar om familjer med en förälder. Men just den här frågan som du belyser har faktiskt kommit upp flera gånger den senaste tiden, så självklart tar vi till oss kritiken och vi jobbar redan på att bli ännu bättre på att få in ensamståendevinkeln framöver!
    Vänliga hälsningar,
    Louise Bratt Tidmarsh, Chefredaktör Vi Föräldrar
    Skrivet: jan 23 2012
    4 röst(er)
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Hur mycket pengar lägger du/ni på barnkläder varje månad?

Rösta
Mindre än 100 kr/barn.
 18%
100-500 kr/barn.
 62%
500-1000 kr/barn.
 15%
1 000 kr eller mer per barn.
 6%
Tack för din röst!
Annons
Annons