Annons
Annons

Bebis

Elli

sömn!

Hej,

Jag har läst så många forum angående bebis och sömn. Vi hade stora problem med vår 5 månader son. Han skrek VARJE natt i 1-2 timmar och vägrade sova. Vi testade allt, napp, mat (bröst och flaska), vagga sittandes och stående, låta honom vara vaken hur länge han ville, fasta rutiner. Ja, precis allt! Ingenting fungerade, varje var det samma visa, han skriker och vi är stressade. Till slut gav vi upp och genomförde 5 mm och jag säger : DET FUNKAR! Jag tyckte från början att det var grymt att utsätta honom för det. 5mm går ju ut på att han ska ligga i sin säng, mätt, ombytt och pussad på. Sen går man ut ur rummet och låter honom ligga kvar. Du går in varje 5 min och visar dig själv. Första natten grät han 45 min, 2a natten 10 min, 3e natten däckade! Nu slipper han och vi plågas i timmar varje natt. Så metoden är inte så grym för de som har det tufft. REKOMMENDERAS STARKT!
0 röst(er)
Annons
Annons

Inga svar ännu!

Annons

Första året - allt om din bebis

Bebisens första år

Vill du veta någonting om bebisar? Då har du kommit rätt. Här har vi samlat artiklar och annan information som rör barnets första år.

Här hittar du svaren. För frågorna är många när man kommer hem från BB. Vi har guider för amning, hur din lilla bebis ska sova bättre, hur du börjar med smakportioner och 20 tips på hur du sköter en nyfödd.

Här kan du också läsa om försäkringar och föräldrapenningen.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Om du ammar - ger du också ersättning?

Rösta
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons